Veelgestelde vragen
Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur contact met ons op via 030-2910410 of stuur een email naar klantenservice@knm.nl.
1. Hoe kan ik in de Webwinkel van de Koninklijke Nederlandse Munt bestellen?
U bestelt in onze Webwinkel door het product dat u wenst aan uw winkelmand toe te voegen. Dit kan met de knop "Bestel nu". In uw winkelmand kunt u uw bestelling wijzigen door de aantallen (met de plus- en mintekens) aan te passen, of door het product te verwijderen. Klik vervolgens op "Bestelling afronden", of ga terug naar de Webwinkel om verder te winkelen. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Wanneer u nieuw bent in onze Webwinkel, wordt u bij het afronden van uw bestelling gevraagd om eenmalig uw naam- en adresgegevens in te voeren. Ook maakt u een wachtwoord aan. Met uw e-mailadres en wachtwoord kunt u bij een volgende bestelling eenvoudig inloggen. U hoeft dan uw adresgegevens niet meer in te voeren.
Vervolgens kiest u uw betaalmethode om de bestelling te voltooien.
Wanneer u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u per omgaande een orderbevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Hierin staat een overzicht van uw bestelling.
Mocht u hulp nodig hebben bij het bestellen, dan kunt u per e-mail contact opnemen met onze Klantenservice via klantenservice@knm.nl. U kunt ons op werkdagen tussen 9.00 - 17.00 uur ook telefonisch bereiken op 030-2910410.
2. Hoe kan ik in de Webwinkel van de Koninklijke Nederlandse Munt betalen?
Wij bieden momenteel vier betalingsmogelijkheden voor weborders: iDeal, PayPal, creditcard & Riverty.
Met iDeal betaalt u veilig en gemakkelijk met Internetbankieren via uw eigen bank. Kijk voor meer informatie op de website van uw bank.
Met PayPal kunt u betalen vanaf uw bankrekening of creditcard. Kijk hier voor meer informatie over PayPal.
Wij accepteren de volgende creditcards: Mastercard, Visa en American Express.
De betaling van uw bestelling wordt afgehandeld door Buckaroo. Deze organisatie is gespecialiseerd in de afhandeling van internetbetalingen. Gegevens zoals creditcardnummers worden via een beveiligde verbinding verzonden. Deze gegevens zijn voor niemand zichtbaar. Wij ontvangen alleen een bevestiging dat uw creditcardmaatschappij of bank de betaling heeft goedgekeurd.
Met riverty kunt u betalen na levering van het product binnen 30 dagen.
U kunt uw bestelling ook via Klantenservice plaatsen, u ontvangt dan een betalingsverzoek of acceptgiro. Het afgeven van een (eenmalige)machtiging is ook een optie. Uw betaling dient binnen 14 dagen na uw bestelling bij ons te zijn bijgeschreven. Wanneer wij uw betaling binnen deze termijn niet hebben ontvangen, behouden wij ons het recht voor uw bestelling te annuleren. Wegens de beperkte beschikbaarheid van sommige producten kunnen wij deze helaas niet langer dan deze termijn voor u reserveren.
Daarnaast bieden wij ook abonnementen aan, met twee mogelijke betaalmethodes: betaling per keer (via e-mail) en automatische incasso (iDeal).
Bij betaling per keer ontvangt u een e-mail zodra er een nieuw product beschikbaar komt binnen uw abonnement. U kunt dan betalen met iDeal, PayPal of creditcard.
Voor automatische incasso dient u een machtiging af te geven, wat gebeurt door middel van een 1-cent betaling. Daarna wordt het bedrag automatisch van uw rekening geïncasseerd wanneer er een nieuw product binnen het betreffende abonnement beschikbaar komt.
3. Kan ik mijn bestelling retourneren?
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer u echter niet tevreden bent met uw bestelling, dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst gebruik maken van uw herroepingsrecht. U heeft na uw herroepingsmededeling nog 14 dagen om het product in zo origineel en oorspronkelijk mogelijke staat* te retourneren naar:
Koninklijke Nederlandse Munt, Antwoordnummer 4317, 3500 VE Utrecht
De kosten voor de reguliere retourzending (via PostNL naar ons Antwoordnummer) worden door de Koninklijke Nederlandse Munt vergoed. Uiteraard kunt u de producten ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder retourneren, maar dan zijn de kosten wel voor u.
Als u gebruik maakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij u als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit uw risico. Wij raden u daarom aan (bij hogere orderwaarde) uw verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
Let op: als u product(en) wilt retourneren waarvan het aankoopbedrag meer dan € 150,- bedraagt, adviseren wij u deze per aangetekende post te versturen naar:
Koninklijke Nederlandse Munt, Gouden Hoon 1, 3991 CX Houten
De gemaakte kosten voor de aangetekende retourzending worden door de Koninklijke Nederlandse Munt vergoed. Indien u zelf een verkeerd product heeft besteld, dan zijn de aangetekende kosten (rond € 8,-) voor uw eigen rekening.
U kunt binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling gebruikmaken van het herroepingrecht. Om hier gebruik van te maken, is het voldoende om de ingevulde retourbon mee te sturen met de retourzending. U kunt - indien u dat wenst - op de achterzijde hiervan de reden van retournering aangeven. Ook kunt u hier aangeven of u een vervangend product wenst te ontvangen, of dat u het aankoopbedrag terugbetaald wilt hebben. Vermeld in dat geval ook een IBAN bankrekeningnummer. Uw betaling wordt dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping op uw rekening teruggestort.
U kunt ook aangeven dat u gebruik wilt maken van uw herroepingrecht, door het invullen van het modelformulier voor herroeping. Deze is terug te vinden in de e-mail bevestiging van uw weborder. U bent niet verplicht het modelformulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingrecht.
Na uw melding heeft u nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
Na uw herroeping zal uw betaling zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, op uw rekening worden teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Indien u een volledige order wilt herroepen, ontvangt u het volledige order bedrag (inclusief verzendkosten) terug. De betaalde verzend- en administratiekosten worden dan samen met het aankoopbedrag teruggestort. Wanneer u een deel van de order behoudt, worden de verzendkosten niet gecorrigeerd.
U kunt hier het Modelformulier voor herroeping downloaden.
* U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
4. Hoe wordt mijn bestelling verzonden en wat zijn de kosten?
Na betaling wordt uw bestelling – indien voorradig – zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen zeven dagen per PostNL verzonden, en vervolgens binnen 1 tot 2 werkdagen bij u afgeleverd. Heeft u uw bestelling niet ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice, tel: 030-2910410, e-mail: klantenservice@knm.nl.
N.B.: Niet thuis bij aflevering? Per 1 juli ontvangt u van PostNL geen papieren ‘niet thuis berichten’ meer door de brievenbus. Informatie over elders ophalen ontvangt u via e-mail of in de PostNL-app. Nog geen account? Die kunt u hier aanmaken. Zo voorkomt u vertraging of onbedoelde retouren.
Let op: Indien u meerdere artikelen bestelt die op verschillende momenten beschikbaar komen, worden deze verzonden zodra alle artikelen beschikbaar zijn.
De verzend- en administratiekosten per online bestelling zijn:
Nederland
€ 2,95*
Overige EU-landen
€ 9,00
Non EU-landen
€ 17,50
* Let op: voor bestellingen via telefoon, e-mail of bestelbon wordt € 3,95 verzend- en administratiekosten in rekening gebracht
Afhankelijk van de waarde en het formaat van uw bestelling ontvangt u van ons een track & trace code. Na het pick en pak proces verschijnt deze in uw besteloverzicht in 'Mijn KNM'. Neem voor meer informatie contact op met onze Klantenservice.
5. Wat is de leverdatum van mijn bestelling?
U kunt nadat u bent ingelogd in uw Mijn KNM account nakijken wat de status van uw bestelling is.
De Koninklijke Nederlandse Munt slaat de meeste uitgiften die op de website staan zelf. Hierbij hanteren we hoge kwaliteitseisen, zodat we u verzekeren van een kwalitatief hoogwaardig product. Helaas kan het met het oog op onze kwaliteitseisen voorkomen dat de productie vertraagd is ten opzichte van de planning. Wilt u weten vanaf wanneer uw product uitgeleverd wordt? Bekijk dit dan op de productpagina van dit specifieke product op de website.
Herdenkingsmunten worden altijd pas uitgeleverd na de Ceremoniele Eerste Slag. Het kan daardoor voorkomen dat het een aantal weken duurt voordat u uw herdenkingsmunt thuis bezorgd krijgt.
Zodra de bestelling is verzonden ontvangt u een verzendbevestiging, als de verzending een pakket betreft vindt u in de verzendbevestiging een track&trace code zodat u de zending kunt volgen.
Let op: combinatiebestellingen worden in één keer geleverd. Heeft u meerdere producten tegelijk besteld, dan worden deze allemaal geleverd op het moment dat het laatste product beschikbaar is.
Heeft u vragen over een lopende collectie of abonnement? Neem dan contact op met onze Klantenservice via klantenservice@knm.nl of 030-2910410.
6. Waar kan ik terecht met klachten?
Wannneer u een klacht heeft kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan:
Telefonisch: 030-2910410, maandag t/m vrijdag tussen 9.00 - 17.00 uur.
Per e-mail: klantenservice@knm.nl
Per post: Koninklijke Nederlandse Munt, Postbus 2407, 3500 GK Utrecht
U krijgt van ons zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen, een inhoudelijke reactie op uw klacht.
Wanneer de Koninklijke Nederlandse Munt ondanks alles uw klacht niet op kan lossen, dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
7. Waar kan ik herdenkingsmunten inleveren?
Herdenkingsmunten zijn wettig betaalmiddel in Nederland en blijven uiteraard te allen tijde de nominale waarde behouden. Bij ‘Goudwisselkantoor’ kunt u uw munten inleveren. U ontvangt dan de nominale waarde terug. ‘Goudwisselkantoor’ heeft meer dan 30 jaar ervaring met inkoop en verkoop van goud, zilver, bankbiljetten- en muntenverzamelingen. Met meer dan 70 locaties in Nederland en België kunt u terecht voor een deskundige taxatie (van uw guldenmunten of verzameling) en het inleveren van uw Nederlandse 5 en 10 euromunten.
Wilt u uw herdenkingsmunt inruilen? Dan kunt u bij de volgende inleverpunten van ‘Goudwisselkantoor’ terecht, deze zijn verspreid over heel Nederland. Bij deze kantoren kunt u ook munten kopen.
klik hier om naar de kantorenzoeker van 'Goudwisselkantoren' te gaan.
Overige innamepunten:
· Heritage Auctions Europe, IJsselsteijn
· Munthandel Zonnemunten, Noordwijkerhout
· Munt- en Postzegelhandel Kienhorst, Oldenzaal
8. What is the policy for international orders?
We accept orders from all countries within the European Union. Shipping costs to EU countries outside the Netherlands are € 9,00 per order.
Shipping to countries outside the EU is possible. We ship to non EU countries as well, shipping costs € 17,50. When your country is not yet available please send us an email.
International orders can be paid by Credit Card and Paypal. In selected counties local payment methods like iDeal and SofortBanking are available.
When we have received your payment, your order will be shipped within 7 days by PostNL.
Questions? Please contact our Customer Service: info@royaldutchmint.com, or during office hours +31-(0)30-2910410.
How do I place my order?
1. Add a product to your cart through the button "Bestel nu".
2. When you are satisfied with the contains of your cart, proceed by clicking "Afrekenen".
3. If you are a new customer, click "Gegevens invullen" and enter your name and address details. If you have ordered in our webshop before, enter your e-mail address and password and click "Inloggen" and "Afrekenen".
4. Questions? Please contact our Customer Service: klantenservice@knm.nl, or during office hours +31-(0)30-2910410.
How do I pay for my order?
International orders can be paid by creditcard only.
1. Choose your creditcard or PayPal and finalize your order.
2. You will receive an order confirmation via e-mail.
3. When we have received your payment, your order will be shipped within 7 days by PostNL.
4. Questions? Please contact our Customer Service: klantenservice@knm.nl, or during office hours +31-(0)30-2910410.
Questions, trouble placing an order or complaints? Do not hesitate to contact us! Send an e-mail to klantenservice@knm.nl, or call us during office hours (9h00 – 17h00): +31-(0)30-2910410.
9. Wat zijn cookies?
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd. Knm.nl maakt gebruik van cookies.
Door het gebruik van cookies vergroten wij uw winkelgemak bij www.knm.nl. Zo worden uw laatst bekeken artikelen onthouden, uw persoonlijke instellingen en we kunnen ervoor zorgen dat u gemakkelijk door de site kunt surfen.
Voor meer informatie over privacy en cookies kunt u ons privacy- en cookiestatement downloaden.
Het eventueel verwijderen van cookies kunt u alleen zelf doen, omdat ze op uw computer worden opgeslagen. Instructies voor het aanpassen van de instellingen van de browser vindt u onder ‘Help’ in de toolbar van de meeste browsers.
10. Waar kan ik terecht met beschadigd circulatiegeld?
Een euromunt kan per ongeluk beschadigd raken. U kunt met beschadigde munten terecht bij De Nederlandsche Bank. Zie hiervoor de website van DNB.Het Nationaal Analyse Centrum voor Munten (NACM) is gevestigd bij De Nederlandsche Bank en onderzoekt munten, waarvan wordt vermoed dat ze vals zijn. Ook legt het NACM alle gegevens over in Nederland gevonden valse euromunten vast in een Europese database. Deze wordt gebruikt voor het opsporen en vervolgen van valsemunters.
Bij het ontwerpen van euromunten wordt maximaal rekening gehouden met de bestrijding van valsemunterij. Het aantal bekende gevallen van vervalste euromunten is dan ook erg laag. Als u denkt valse munten te bezitten, neem dan zo snel mogelijk contact op met de politie. Of mail voor meer informatie het Nationaal Analyse Centrum voor Munten (NACM) (cnac.nl@dnb.nl).
Links
Informatie Europese Commissie: www.ec.europa.eu
Ministerie van Financiën: www.rijksoverheid.nl/ministeries/fin
Rijksoverheid (Postbus 51): www.rijksoverheid.nl
De Nederlandsche Bank: www.dnb.nl
Afbeeldingen van alle in omloop zijnde euromunten: www.ecb.eu
11. Hoe kan ik een review achterlaten voor mijn aankoop of ervaring?
We waarderen uw feedback enorm en nodigen u uit om een review achter te laten via Trustpilot. Nadat u een aankoop heeft gedaan of onze diensten heeft gebruikt, ontvangt u een uitnodiging per e-mail om een review te schrijven. Klik op de link in de e-mail om naar onze Trustpilot-pagina te gaan, waar u uw ervaringen kunt delen. U kunt uw review baseren op uw daadwerkelijke ervaring en we moedigen u aan om eerlijk en constructief te zijn. Mocht u geen uitnodiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op via klantenservice@knm.nl, en wij helpen u graag verder.
12. Hoe worden de reviews verzameld en wat is het beleid omtrent reviews?
Wij hechten veel waarde aan de feedback van onze klanten en gebruiken Trustpilot om onafhankelijke reviews te verzamelen en te delen. Hier is ons reviewbeleid om ervoor te zorgen dat alle beoordelingen eerlijk, transparant en nuttig zijn voor zowel onze klanten als ons bedrijf.
1. Reviewinzendingen:
Klanten worden uitgenodigd om een review in te dienen via een uitnodiging per e-mail na aankoop of gebruik van onze diensten.
Iedereen die een aankoop heeft gedaan of onze diensten heeft gebruikt, kan een review schrijven.
2. Richtlijnen voor reviews:
We moedigen eerlijke en constructieve feedback aan.
Reviews moeten gebaseerd zijn op echte ervaringen.
Beledigende taal, persoonlijke aanvallen, discriminerende opmerkingen of andere ongepaste inhoud zijn niet toegestaan.
Reviews moeten relevant zijn voor het product of de dienst die is gekocht.
3. Publicatie van reviews:
Alle reviews, positief of negatief, worden gepubliceerd op onze Trustpilot-pagina.
Reviews die in strijd zijn met Trustpilot’s richtlijnen of ons beleid kunnen worden gemodereerd of verwijderd.
4. Reacties op reviews:
We waarderen alle feedback en reageren op reviews om eventuele problemen op te lossen of om klanten te bedanken voor hun positieve opmerkingen.
Als er een probleem wordt gemeld in een review, zullen we ons best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen.
5. Verwijdering van reviews:
Reviews die in strijd zijn met Trustpilot’s richtlijnen kunnen worden gerapporteerd en verwijderd.
We nemen geen enkele review zonder geldige reden offline.
6. Privacy en gegevensbescherming:
Bij het indienen van een review op Trustpilot, worden persoonlijke gegevens verwerkt in overeenstemming met de privacybeleidsregels van Trustpilot.
Wij gebruiken uw feedback om onze producten en diensten te verbeteren, en om de klanttevredenheid te verhogen.
7. Contact opnemen:
Meer informatie over het reviewbeleid van trustpilot kunt u vinden op: https://nl.legal.trustpilot.com/for-reviewers/guidelines-for-reviewers
Voor vragen of zorgen over ons reviewbeleid, kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@knm.nl.
Wij danken u voor uw feedback en uw vertrouwen in onze diensten!